Saturday, January 8, 2011

~ceriTa sAtU MaLaM~

- malam nie..aku merenung ke dada langit yang jelas terpampang jutaan bintang yang memukau pandangan....argh...sungguh indah aku rasakan.....alam ciptaan Tuhan...memberi aku seribu ketenagan...nun jauh disebalik fikiran aku terselit seribu persoalan tentang kehidupan makhluk Allah yang tidak terjangkau dari fikiran manusia di malaysia...(yela...kalau jepun,dorang de ultraman...





US dah der bnyak...power ranger segala 2...)malaysia baru nk berjinak2 dengan cicakman derr...ok sambung balik......wujud ker dimensi laen yang menempatkan makhluk2 y der power cam superman,batman bagi 2......bak kate orang jepon....planet ultra gitu...arggh..soalan aku yang memang xder jawapan tuk diri aku sendiri.....sambil minum secawan neskape 
                                                                                                                                                                
aku cuba menghubungi Mr chipiqone...sebelom sempat jari2 aku y halus menekan speed dial..tetibe satu cahaya yang amat terang sampai mata aku pon jdi silau la senang cete melintasi ruang pandangan mata .....dalam hati tertanya2 dengan debaran bukan seperti sehati berdansa mahupon keterujaan melihat cete korea yang selalu aku tonton kat laptop aku....jauh lebih hebat seperti hebatnyer filem ngangkung yang berjaya mencapai box office....dengan semangat yang masih tinggal ibarat aku dok tengok cete hantu kat panggung 2..aku cuba mengejar....dengan menaiki moto honda cup bulat bapak aku yang parking cantik jer kat sebelah kerusi 


...tanpa sempat memakai helmet sebagai langkah keselamatan kepala ku..aku memulas minyak hingga meter mencacak naek ke 6o km/s...cahaya tu menjunam jatuh kat sebelah umah jiran aku...cett buat penat jer aku rembat moto bapak tadi...dengan berpandukan cahaya dari hp sony ericson ...



aku menyuluh ke kawasan yang mengalami "landing area" cahaya 2.....TIBA TIBA........sesuatu sedang bergerak2....arghhhhh aku menjerit seperti Que Haidar dalam cete zombi kg pisang.......
 


lembik sendi2 kepala lutut aku.....ahhh sudah...kalu macam ni..."benda" 2 akan datang dekat aku....aku mesti kuatkan diri untuk terus berlari walaupon diikutkan umah aku hanya disebelah....ketika hati ini sudah terniat untuk memusingkan badan untuk melihat sekali ajer agy "benda"  tu.......dengn tidak disangka2............



"gedeganggggg....kelepoookkkk......adooooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.........................aku sudah cantik kuak lentang bawah katillllllll...........".........















chipiqonelovers said: sebelom tido baca doa duloooo.....jangn dok berangan ala superman.......

No comments:

Post a Comment