Wednesday, January 19, 2011

`sahabat`

sahabat
sejenak terkenang pada kenangan,
antara kau dan aku...
sungguh....dirimu teman yang istimewa,
disisiku di saat susah dan senangku....

sahabat,
masih terbayang di mata,
tentang sikap nakalku,
tapi kau tetap melayan karenahku,
bagai anak kecil kau jadikan aku,
sungguh indah kenangan itu...


sahabat,
kita mendaki ke puncak kehidupan,
lantas terjadilah perpisahan,
aku disana..kau disini..
tahun berganti tahun, 
tapi tidak sedikit pun kau kulupai.


sahabat,
masihkah kau ingat,
kerana takdirNya kita dipertemukan semula,
betapa gembiranya rasa hati,
aku gembira mendengar kebahagiaanmu,
kerana itu yang sering aku inginkan tentangmu..


sahabat,
terkaku aku mendengar berita,
kau lebih disayangi oleh sang pencipta,
kini kau pergi....
pergi atas takdir yang telah tertulis sejak azali..
aku pasrah atas pemergianmu...
sahabat..tenanglah kau disana...
AL-FATIHAH....


chipiqonelover: NORHAYATI...nama yang akan kukenang buat selamanya....pergilah kau sahabat....semoga rohmu dicucuri rahmat.Amin.








No comments:

Post a Comment